Fokhagymás naan kenyér (Garlic Naan Bread)


Tagnap egy arab étterem néhány ételének fotóját posztoltam nektek. De ezek annyira jó ételek, hogy a következő napokban megadon a recepteket is. Íme, elsőnek lássátok feleim szümtükkel a Fokhagymás naan kenyeret!
Fokhagymás naan kenyér (Garlic Naan)
Arab-indiai (arab-indian)
Adag: 5 darab (5 pieces)
Előkészítés: nagyjából  3 óra (Preparation time: 3 hour)
Sütési idő: nagyjából  15 minutes (Cooking time: 15 mins)

Hozzávalók: (Ingredients)
Élesztő: 1 teáskanás szárított élesztő (1 teaspoon instant yeast)
Fokhagyma: 6 gerezd reszelt fokhagyma (6 cloves garlic, minced)
Ghí vagy vaj: 1 teáskanál ghí vagy vaj (1 teaspoon ghee or butter)
Korianderlevél: 2 evőkanálnyi összetépett korianderlevél (2 tablespoon chopped coriander leaves)
Liszt: 500 gramm -4 csésze- sima liszt (500 g (4 cup) plain flour)
Olaj: fél csésze olaj -125 mililiter- (125 ml -1/2 cup)
Porcukor: 1 evőkanál porcukor (1 tablespoon caster sugar)
Só: 1 teáskanál só (1 teaspoon salt)
Sütőpor: 1/2 teáskanál sütőpor (1/2 teaspoon baking powder)
Tej: 1 csésze tej -2.5 deciliter- tej (250 ml -1 cup- milk)
Tojás: 2 nagy tojás (2 large eggs)
Víz: amennyi t felvesz (Water)
Megjegyzés: A fokhagymás naan kenyér nagyon jó ízű. Annyira finom, hogy akár üresen is ehetjük. Teával tálalva bármikor egy bőséges reggelinek is megteszi.  Ám szinte minden összetevője savasít. Mindenkinek ízleni fog, aki elkészíti, de ajánlani csak azoknak az embereknek ajánlható, akik nincsennek elhízva, nincs nekik refluxa, a candida- és káros anyag vizsgálat alapján tesztjük 5-6 pont alatt van, illetve mindenkinek akik betegségtől mentesen élnek. Nézzük meg apránként a hozzávalókat. Mint tudjuk, az emberiség egy része hízik, hízik, hízik, többek között én is. És ennek egy igen jelentős részét a candida gombák okozzák. Amikor a candida gomba behálózza az ember testét, gyomrát, akkor nagyon komoly és igen sok betegséget generál. A szervezet egyik legnagyobb ellensége pont az élesztő, amit a naan kenyérnél is használunk. Úgy hogy ha ajánlható, akkor próbáljunk minél kevesebbszer naan kenyeret fogyasztani, mivel az élesztőn kivül még cukrot és tejet is kell hozzá adni. Igaziból az elhízott, elgombásodott embereknek abszolut nem szabadna semmilyen élesztős és cukrozott ételt ennie. Nézzük tovább a hozzávalókat. Ehhez az ételhez ghí  van eredetileg előírva, ami tulajdonképpen tisztított vaj és az indiaiak favorizálják. Nagyon egészséges és mindenekinek javasolható lenne, ha nem lenne olyan drága. Ezért végülis használjuk nyugodtan a vajat, főleg  teavajat. Lugosító, nem káros a szervezetre.
A korianderlevél egy tipikus ázsiai fűszernövény, tulajdonképpen ázsiai petrezselyemlevélnek is tekinthetjük. Nagyon sajátságos az íze, sokan ezért nem is szeretik, sőt kimondottan útálják, viszont a gombaölő hatása miatt nagyon egészséges, ráadásul a puffadás elmulasztásást is segíti. Ha nem tudtok belőle szerezni, akkor kihagyható, esetleg magyar petrezselyemmel pótolható. 
Liszt sokfajta van. Akik az egészséges étrendet követik azok tudják, hogy a legegészségesebb liszt a durumliszt. Ha javasolhatom, akkor a naant durum simalisztből, durum tésztalisztből, vagy tönköly fehérlisztből, vagy tönköly réteslisztből készítsétek el. A durumliszthez hasonló az indiai és arab liszt, minek a neve Atta liszt. Ha tudtok ilyet szerezni, érdemes ebből csinálni.  Minden egyéb liszt a candidásoknak nem ajánlatos. A sima liszteknél  a feldolgozás közben penészgombák kerülhetnek belé. A durum és tönköly liszteteket a penészgombák útálják, nem állnak egymással szóba.
Az olajról. Mindenki a szűz és az extra szűz olajat favorizálja. A gombaellenes harcnál azonban ezek az olajok nem kimondottan jók. Inkább a finomított olajok javaltak, elsősorban a finomított napraforgó, oliva, repce olaj.
A cukor köztudomású, hogy a szervezet második legnagyobb mérge. Cukor helyett javasolt  az édeske tabletta, (amiben nincs tejcukor-laktóz), vagy a folyékony polisweet.
A sóval is sok probléma van, hisz a forgalomba hozott asztali sóknak csak a kb. 40 százaléka só, a többi adalékanyag. Ezért főzésre, sütésre tengeri só javasolt, ami  valóban teljes egészében sót tartalmaz.
A candidás kövér embereknek tejet sem szabad fogyasztani. Savasít. A tehéntejet növényi tejjel lehet  pótolni. Ezek közül a leggyakoribb a rizstej, mely házilag is elkészíthető.
És végül a naan kenyér még egy összetevőjéről, a tojásról is néhány szó. Az egészséges candidamentes étrend itt kettéválik. Az egyik része azt mondja, hogy ehető, a másik része azt, hogy abszolut nem fogyasztható.  Csökkentett fogyasztását az amerikai gombamentes étrend korlátozottan engedi. Heti egyet kettőt.
Hát most ennyit az egészséges étrendről. Aki persze nem hisz ebben, az nyugodtan ne vegye figyelembe és csinálja az eredeti hozzávalókkal. És néha kell is 'bűnözni', főleg ha ennyire finom étel csábít a 'bűnbe'). Azoknak, akik nincsennek elhízva és elgombásodva, azoknak ez egy egészséges étel, ráadásuk nagyon finom. Én naponta tudnám enni. (Forrás: Egészségfarm)

Elkészítés (Preparation):
1.      Keverjük össze a tojásokat, a tejet, a porcukrot, az olajat és a sót és keverjük addig, amíg a cukor fel nem oldódik. (Mix together eggs, milk, sugar, oil and salt, and beat until the sugar dissolves.)
2.      Az átszitált liszhez adjuk hozzá ezt a keveréket, az instant élesztőt és a sütőport majd gyúrjuk kézzel addig a keletkezett tésztát, amíg az puha, gyurmaszerű lesz. Ha nem elég lágy, akkor apránként adjunk hozzá még vizet. (Add the mixture and instant yeast to the sifted flour and knead the dough, occasionally adding some water until dough is soft and fluffy)
3.      Ha megvagyunk a dagasztással, akkor nedves ronggyal takarjuk le a kotyvalékot és kb. 15 percig kelesszük. Ezután egy kis vajjal, vagy vizzel kenegessük meg, és gyúrjuk még egy kicsit. (Cover dough with a damp cloth and set aside for 15 minutes before kneading it again.)
4.      Fedjük le és hagyjuk újra kelni, de ezúttal már körülbelül 2 órán át. (Cover and leave it again, this time for about 2 hours.)
5.      A 2 óra elteltével oszd 5 felé a nyers tésztát. (After 2 hours, divide the dough into five portions.)
6.      Melegítsd elő a sütőt 230 celsius-fokra (Preheat oven to 230 Celsius)
7.      Egy enyhén lisztezett felületen kézzel simítsd el a tésztát úgy, hogy a tészta vastagsága kb. 1 cm legyen. (On a lightly floured surface, flatten the dough by pressing it out by hand until the dough is about 1 cm thin.)
8.      Ezután a ghível vagy a vajjal kend meg a zsírozó ecsettel az 1 cm-re ellapított tésztát, majd szórd meg a préselt vagy reszelt fokhagymával és az apróra vágott korianderrel. A koriander levél kihagyható.(Brush with butter or ghee and sprinkle with garlic and chopped coriander.)
9.      Helyezd az öt szétlapított tésztát egy enyhén zsírozott, olajozott sütő tálcára, és mindkét oldalát süsd 3-5 percig, illetve addig, amíg hólyagos és világosbarna foltokkal tarkított nem lesz. Ezután mind az ötöt faldd fel, hisz úgy sem tudsz neki ellenállni. (Place onto a lightly greased baking tray and bake in the oven for 3 to 5 minutes on each side or until fluffy and light brown.)
(Forrás: Arabic and Indian Breads and Rice Dishes)




Megjegyzés küldése